Bang!

Bang! je karetni hra, poprvé vydaná v roce 2002 firmou da Vinci Editice. Je pod tímto jménem známá po celém světě až na francii, kde je vydávaná pod jménem „Wanted!„.

V roce 2004 získala tato hra ocenění  od Origin Awards za Nejlepší Tradiční Karetní Hru roku 2003 a Nejlepší Graficky Návrh Karetní Hry ci jejího Rozšíření.

Základní hra obsahuje 103 karet (7 karet rolí, 16 karet postav,  80 herních karet),  rozšíření „High Noon“ (datum vydání 2003) obsahuje 13 specialníh karet událostí, rozšíření „Dodge City“ (2004) obsahuje 63 (15 nových karet postav , 40 herních karet, 8 karet rolí) a poslední doposud oficialně vydané rozšíření „A Fistful Of Cards“ (2005) obsahuje 15 karet udalostí (rozšířená bonusová edice „A Fistful Of Cards“ obsahuje 20 karet – 15 karet událostí, 3 karty nových postav a 2 nové karty pro rozšíření „High Noon„).

Hra je určena pro 4-7 hráčů (v edici „Dodge City“ pro 3-8 hráčů) a jedna hra trvá od 5 minut po 1 a půl hodiny – průměrně však cca 20-30 minut. (extrémní připady, jenž jsem zažil osobně snad pouze jednou). Vzhledem k praktické nenáročnosti na pochopení pravidel či přemýšlení při samotné hře, se hra hodí do klubů stolních her či k domácímu hrání, ale také na večírky či do hospod, jelikož je ji možné hrát i ve stavu určité společenské unavenosti.

Hráči ve hře zaujímají role postav v jednom nejmenované městě na divokém zapadě, do nějž shodou okolností přijeli zároveň bandité ale i renegát, jenž se chce stát za každou cenu novým šerifem. Jak už z tohoto vyplívá, hru hrají hráči za jednu z těchto tří stran (ve větším počtu hráčů pomahají šerifovy ještě jeho pomocníci).
Hra probíhá po herních kolech, ve kterém si každý hráč nejdříve nabere karty, pak provede akce(vyloží/zahraje karty) a nasledně zahazuje karty, pokud jich má na konci svého tahu více než povolují pravidla. Začíná postava šerifa. Po něm hraje hráč po jeho leve ruce, atd.. Některé karty ve hře mohou měnit tento základní sled událostí.

Hra končí „vyvražděním“ všech záporných postav či zabitím šerifa (aby vyhrál renegát, musí být on a šerif poslední kdo zbyde ve hře … často celkem složitý boj)

Zajímavostí je, že během hry je známá pouze totožnost šerifa, což dává možnosti k psychologikým hrám, ale i běžnému taktizování během hry.

  1. No comments yet.

  1. No trackbacks yet.

*